Wednesday, June 16, 2010

Remember Me

Whatever you do in life will be insignificant.
But it's very important that you do it.
Because no body else will.
                                ~~~~Mahatma Gandhi




這是部很震撼人心的電影,看完電影,我只想到梅姐唱的《明星》。除了經典演唱會的仍不敢看外,我將各個梅姐和哥哥的《明星》版本都看了遍。我沒哭,只有滿心感動。


當你見天上星星 請你想起我
當你見到星河燦爛 求你在心中記住我

梅姐、哥哥都曾說,Remember me, 記住我。


If you could hear me, I would say that our finger prints don't fade from the lives we've touched.



Live in the moments.




梅艷芳 一個美麗的回響演唱會 http://www.youtube.com/watch?v=y-vz98tlGCw


《明星》

當你見天上星星 可有想想起我
可有記得當年我的臉 曾為你更比星星笑得多

當你記起當年往事 你又會如何
可會輕輕淒然嘆喟 懷念我 在你心中照耀過

我像那銀河星星 為你默默愛過
更讓那柔柔光輝 為你解痛楚

當你見天上星星 請你想起我
當你見到星河燦爛 求你在心中記住我


關於電影的延伸閱讀:
  1. Remember Me @imdb.com
  2. 記得我:命運交響曲
  3. 記得我:布爾喬亞青春曲
  4. 那些离开的,曾经的,过去的,美好的,我们会永远都记住

No comments:

Post a Comment